Tuesday, January 20, 2009

Nya tag

Efter helgen bedrövelser så provade jag dagens $100+8 turnering på Ongame och det gick som vanligt.

Först träffade jag ingenting - t.ex. så hade jag AQ och höjde en limpare och fick en syn från en mörk och även limparen.

Flop 627
Rundcheck - jag satt i position och valde att ta en gratisturn för att hoppas att träffa för jag vet att jag förmodligen ligger efter på limp-synarens förmodade låga par.

Turn K
Rundcheck. Väljer och ta ett fritt riverkort.

River 4

Mörken check - limparen höjer - och jag foldar och mörken återhöjer varpå ursprunglige höjaren bara synar.

Höjaren visar 22 för floppet lägsta set i tvåor och check-raisaren visar 66 för floppad mellan-set. Set mot set och jag kom undan med bara 70 förlorade marker. Kändes skönt att helt missat brädet.

Sedan träffade jag inget och hittar AA på stora mörken mörkarn har gått upp till 25/50 och jag har ca 1100 kvar av ursprungliga 1500. En öppnar i tidig position till 150 och knappen ställer in till 1400. Jag synar mig all-in och ursprunglige höjaren lägger sig efter att ha tänkt lite på det hela.

Knappen visar JJ

Flop xJx

Ridå!

Grattis knappen - och återigen får jag set emot mig och förlorar 'slantsinglingen'!

Börjar bli van nu.

No comments: