Thursday, January 22, 2009

Finalbord!

En vunnen slantsingling med AJ mot TT har tagit mig ända till finalbordet. Tänk vad lite det kan skilja mellan succé och fiasko.

Spelar den dagliga $100+8 turneringen. Får hoppas på en fin vinstpeng idag det var länge sedan sist. Konstigt nog så har jag kommit så här långt i turneringen genom att inte få KK/AA/QQ/JJ någon gång i turneringen och inte heller genom att floppa ett set utan mestadels vunnit småpotter och mörkar.

7/10 förstapriset är på 5K dollar.

En minihöjer och jag hittar AQs med 11.5BB i stäcken - instaställ och jag vinner ohotad potten. Jag har en rätt bra position på bordet då storstacken sitter precis före mig - det gör att jag inte behöver oroa mig att denne synar mig om jag ställer som ovan. Mot alla andra spelarna så innebär en syn av min stack att de riskerar en mycket stor del av sin egen stack.


5/9 är därmed garanterad nästan $0.5K i prissumma.
- - -
TheDecano vinner en slantsingling och slår ut en spelare. Han har haft mycket tur i turneringen då han tidigare var all-in med A2 mot A9 - klonkade 2:an. Sedan kommer gårdagens vinnare i turneringen all-in med KQ mot en kortstack med AT - KQ vinner.

8 kvar.

Markerledaren höjer på knappen och jag hittar AJs - om det är någon gång jag skall sätta emot så är det denna tänker jag och ställer in. FI synar med 33.

Floppern kommer med J men tre i samma färg. ... motståndaren har ett 3 högt färgdrag och set-drag så jag måste undvika 11 outs två gånger för att vinna - och det gör jag och dubblar upp. Det här ser bra ut. Två vunna slantsinglingar på lika många försök. Notera att markerledare är fortfarande markerledaren även efter att ha dubblat upp mig.

4/7
- - -
En till har åkt.

5/6
- - -
Höjer upp med ATs och bordet lillstack ställer in - måste syna och FI visar KK. Kostade mig 8K till i en 28K pott så det var matematiskt korrekt.

Flop xAA - vilken drömflop!

Turn K - vilken mardrömsflop!

Och Fi vinner och jag är nya kortstacken.

I BB hittar jag K hög med 6BB och synar när SB ställer - jag leder då FI har 67s.

Floppen ger FI ett par och färgdrag. Kan det vara sämre.
På rivern får FI in trissen och jag åker på 6:de plats och får strax under $1K i tröstpris.

Det är ett fall framåt i alla fall.

No comments: