Sunday, January 18, 2009

En riktigt sjuk hand!

Efter att ha åkt i Big Deal med 88 vs AK vs AK och fått in pengarna i en trevägspott som 60%-ig favorit över de andra två och förlorat så satte jag mig och spela kval till EPT Köpenhamn.

Hittar TT i sen position. Limp UTG och en höjning till 3.5BB så synar jag och limparen synar.

Flop ATA - drömflop!?!

Höjaren höjer och jag synare och UTG lägger sig.

Turn A !?! Riktigt sjukt kort - det dödar min floppade kåk.

Fi betar ut 1/4-del av potten - vad skall jag nu göra ?

Lägga mig såklart - av alla korten i kortleken så var det det enda som kan få mig att lägga mig !

Oavsett om Fi har ett par eller ett A så ligger jag under och kan inte syna vidare.


Åker senare då mina AJs inte håller mot motståndaren 99. Det verkar som det är år sedan jag vann en slantsingling sist.

Idag går absolut ingenting min väg på pokerbordet.

1 comment:

Hells Ditch said...

Se så! Kämpa på!
Coinflips är knepiga och det har gått troll i skiten för dig. Det vänder, och det vet du.

Kämpa!