Saturday, November 17, 2007

Revansch efter 22 OTM ?

Inte gått bra på sistone på Internetpokern. 21 turneringar utan att komma i pengarna. Flertalet av dem har fått lukta på en pengaplacering men åkt precis innan med otur som en missad slantsingling eller AQ mot KJ där Fi klonkar en K.

Dags för Euro Grand Prix $150+12 igen med 515 spelare och $77250 i prispolen till 60 lyckliga vinnare.

Det har inte varit helt i dur denna veckan - kom 2:a i måndagspokern på Club 7 där jag HU fick möte H@££INGGOL och förlorade tyvärr trots att jag kom in i den som markerledaren. Men det var en lång HU där vi höll på i flera perioder innan den till slut tog slut då han klonkade en 3-outare på rivern och slog ut mig. Hade honom på fallrepet men han lyckades klonka in ett A då han ställde med A4 pre-flop och jag hade QQ. Det blev nyckelpotten som sänkte mig och gjorde mig kortstackad.

I dagens turnering hittade jag just JJ och höjde en limpare till 90 (mörkar 10-20) Fi synade

flop Qc8d2h Pott 210
FI checkar och jag bettade ut 125 Fi synade

turn jh Pott 460

Fi check, Bet 275, Fi synar

river 5h Pott 1010
Fi check
Jag väljer och checka även fast jag egentligen nog borde värdebettat - men tror inte fi hade synat och jag ville se vad han synar mig med på 2 gator. Fi sitter på 9s8s och har mellanparet.
Vinner $1010

63/493
- - -
Samma Fi gav mig några hundra till med sina QJ mot mina KQ med floppen xQx turn blank river blank.

95/448
- - -
Vann en hand med JJ mot AJ. Fi överbettade potten på rivern med A hög och jag synade. Iofs så checkade jag turn för att få Fi att bluffa rivern mot mig...

105/378
- - -
Första timmen är slut och de största potterna vann jag med alla andras hathand JJ. Själv gillar jag att spela JJ.

Paus 5 min
134/338

No comments: