Saturday, November 10, 2007

Lördagspoker - Euro Grand Prix

Synar en som höjer med 88 och vi tre som ser floppen får en flop på 789 med 2 ruter. Höjaren bettar ut och jag re-raisar då brädan är farligt och vinner potten. Direkt efteråt hittar en spelare A9s och en annan A9o - A9s får runner runner flush och slår ut A9o.

Efter 1 tim 14 min spel
4/290
- - -
Andra timmens spel klart - varit rätt trist och spelat lite mindre potter med små vinster och förluster.

22/124 varav 60 får prispengar.

- - -

Hittar QQ första handen på tredje timmen och blir återhöjd av en person i sen position. Ställer in och personen lägger sig - SB är all-in så min hand visas och jag vinner handen. Han som återhöjer hävdar han hade JJ.

2 tim 17 min
16/118
- - -

Spelet närmar sig bubblan med 13 spelare tills vi når pengarna. Spelet är tightare men det kan även ha och göra med att flera av spelarna är riktigt duktiga - bla tvåan och tolvan på Ongamenätverket enligt OPR. Medelstacken i turneringen är 20BB så alla är rätt kortstackade - spelar man en hand så är det för turneringen. Tvåan på OPR har knappen då jag har BB - han försöker stjäla min blind och jag ställer med 77.

22/68 efter 2 tim och 48 min spel.

- - -

Tvåan på OPR har knappen då jag har BB - han försöker stjäla min blind och jag ställer med 77. Han har hela tiden stulit blinds från mig - men han synar med AJo.

Flop A x x

Jag åker på plats 61!!! 60 får pengar.

Tackar för bubblan!

Hade jag vunnit slantsinglingen så hade jag legat top-10 med chans på förstapriset på $17K. Hade Fi lagt sig så hade jag legat runt plats 15 med en fin stack.

No comments: