Saturday, November 17, 2007

Euro Grand Prix revanschen timme 2

Hittar QTo på stora mörken då Fi höjer till 400 mörkar 75/150 - tror Fi stjäl och jag återhöjer Fi all-in då FI blixtsynar med TT. Som tur var har FI bara ungefär halva min stack så jag är inte död om jag förlorar.

Brädan blir en 5 hög stege och vi splittar potten.

151/284
- - -
Hm händer inte mycket. Förlorar sakta marker och då jag höjer upp ibland så vinner jag bara mörkarna. Den farliga mellanperioden är här. Nere i 12BB med mörkarna 150/300

144/208

- - -

Floppar ett par och J högt färgdrag på en enfärgar flopp i mörkarnas strid synar minibet på flop och turn men då fi höjer halva min stakc på rivern så dumpar jag min hand och ger upp - utan att träffa något mera. Hittar 88 i SB och vinner tillbaka vad jag förlorar minus 1BB.

153/193
- - -
Mörkarna går upp till 200/400 och jag har 3582 och är UTG nästa hand. Dags och gambla lite... men 27o är inte bra kort att ställa med UTG. Är dock inte så långt efter, dubblar jag upp så är jag på medelstack och med i matchen igen.

141/184
- - -
Hittar A7o och ställer i CO och vinner tillbaka mörkarna jag just betalat.
139/180
- - -
Hittar KJo och ställer och är uppe i lite över 10BB.

127/175
- - -
Eftersom det var så många turneringar sedan jag kom ITM så är jag nöjd med att bara komma ITM idag. Bara för att visa vad jag kan. Man det skulle dock vara kul och få lite kort och dubbla upp mig så jag har chans och vinna de där $19312 och 50 cent som förstapriset är på. Mörkarna har tyvärr gått upp till 300/600 och jag har 4182 marker så jag ligger lite pyrt till. Medelstacken är nästan 9052

115/143
- - -
Paus 5 min andra timmen är över och jag är fortfarande kvar - men i dåligt skick då jag har ungefär samma stackstorlek som när timmen började.

111/142
- - -

Battle of the blinds - ställer med K6 - blir synad av en megastack med AT och även om jag klonkar en 6:a så klonkar Fi ett T och jag åker på plats 132. Även fast jag kommit på en bättre placering än 380 spelare så blir det ingen pengaplacering idag igen.

Min 22:a raka placering OTM.

No comments: