Thursday, October 11, 2007

Vann en turre!

Spelade Club 7 High nya onsdagsturnering och vann den. Första vinsten live sedan jackpottfinalen. Har varit lite konstigt med 9 ITM utan en förstaplats. Fick ett bra kortsnitt och lyckades även ge en bad beat då någon - helt korrekt - synade min ställ all-in med A3 från SB med A8 i BB när det var 3 spelare kvar. Floppen kom A3x och jag dubblade upp. Jag var kortstackad vid det tillfället efter att ha sprungit in i den tredje som fick bra betalt då denne floppade top-trissen och jag dumt nog synade ner på turn och river med tredje-paret på brädan efter att Fi trappat mig genom att checka floppen.


Nästa vecka är det dags för Swedish Open Poker Championship på Cosmopol i Stockholm - funderar på att åka dit och spela super-satelliten på måndag - det är en 2000 kr rebuy eller så spelar jag bara 5000 kr sidoeventent. Har inte riktigt bestämt mig ännu - men då jag haft några fina vinster på nätet och spelet live även det verkar vara i form så tror jag det kan bli roligt och försöka spela huvudturneringen med hela 40 000 kr i inköp - det är samma inköp som de hade i EPT förra året.


Vet flera som spelar på Mansion för de gillar övervärdena i deras turneringar. Nu skall tydligen Mansion flytta till Ongame - vilket betyder att det kommer fler fiskar till mina fiskevatten. Det har märkts att Ongame varit bra på att locka över andra till deras nätverk - turneringarna får fler spelare och högre garanterade prissummor.

No comments: