Thursday, October 11, 2007

Doris Lessing och jag!

Doris Lessing vann Nobelpriset idag. Tänkte därför att jag borde vinna en pokerturnering för att fira - ja i alla fall nå ett finalbord. Doris brukar säga "There's only one real sin, and that is to persuade oneself that the second-best is anything but the second-best."


Sitter därför och spelar $100+8 European Daily och efter 50 min spel ( eller 40 min då jag kom 10 min sent) så har det gått bra och har tredubblat startstacken.

14/144 av 234 startande.

- - -

Paus 5 min
17/127 topp 30 får prispengar.

- - -
Andra timmen går uruselt och varje gång jag höjer så blir jag återhöjd all-in - har inte händer jag kan syna med så jag blir kortstackad och ställer med AJ mot en limpare varvid personen bakom mig hittar AA och jag åker på plats 75.

PS Som kuriosa så satt jag bredvid vinnaren av tisdagens turnering - där jag kom 3:a - han åkte en tiotal placeringar före mig.

No comments: