Saturday, October 13, 2007

Bubblan och Euro Grand Prix

Åkte på bubblan i gårdagens turnering på Club 7. En spelare höjde upp och jag re-raisede med AKo då plötsligt spelaren efter mig - bordets storstack - hittade QQ och ställde in varvid den ursprunglige höjaren slängde sin hand.

Mina AK höll förstås inte och jag åkte på bubblan.

Sitter och kör Euro Grand Prix och har gått bra än så länge - i början av turneringarna på Ongame brukar man ofta få mycket bra betalt om man hittar en hand eller två.

21/290 Det var endast 399 startande.
- - -

En kortstack höjer upp med AT för en tredjedel av sin stack - jag sätter denne all-in med Ak och får en syn och slår ut spelaren och får 1000 marker till.

13/280
- - -

Paus
16/268
- - -
Andra timmen har inte gått så bra. Först så fick jag inga kort och när jag fick några så så förlorade jag 3K när bordets fisk hade överpar mot mitt TPTK. Sedan förlorade denne sina marker till en annan spelare. Bordets bröts upp och jag kom till ett nytt bord. I början på det bordet fick jag inte heller några spelbara händer. Slog jag ut en spelare med TT mot AQ - FI återhöjde mig preflop och jag tog en syn hoppades jag var uppe i en slantsingling och inte ett överpar. Sedan vann jag lika mycket till med 99 när det kom triss i 2:or på bordet. Är ungefär tillbaka till den stack jag hade när timmen började.

46/133 - 50 priser.
- - -

Nytt bord
49/118
- - -
Andra handen på bordet är en mycket otrevlig hand träffar min Q på en Q hög flop och FI har KK....nere på strax under halva medelstacken. Med 21 BB så är det svårt att komma undan när motståndaren har KK.

91/111
- - -

Har 9BB kvar. Stal mörkarna med två skräpkort från knappen - 96o.

83/95
- - -

Mörkarna går upp till 300/600 nere på 3650 - dags och bli aggo - ställer med A3s och vinner mörkarna 4550

78/94
- - -

Paus 5 min - har överlevt andra timmen.

75/89
- - -

Ställer med 36 och får syn av KQ fi Får triss - och jag överlever då Fi har mindre stack än mig. Ställer sedan direkt handen efterår med JTo och får syn av BB - och vinner då vi både får färgen men min J är högre än Fis ruter.

72/86
- - -

En höjer UTG - jag ställer med QQ och får en syn av 66. Dubblar upp!

Plötsligt är jag inte kortstack längre även om jag bara har 90% av medelstacken.

40 / 83
- - -

Kall kortlek - en höjer UTG - en annan återhöjer rejält och en tredje ställer in!

Fi 1 har AJo
Fi 2 har KK
och Fi 3 har AA!

På bordet kommer en K och spelaren får bra betalt.

Det var f ö exakt samme spelare som tidigare jag dubblade upp då denne hade KK. Nu ligger denne 4 i tävlingen.

46 av 81 - 50 får prispengar.

Spelar tight och väntar på kort - och bordet bryts upp och jag kommer till ett nytt bord.
- - -
Mörkarna ökar till 400/800 medelstacken är 12K eller 15BB. Folk är kortstackade.

Hittar KK - en Fi ställer innan mig med TT - jag synar och har nu 15K.

22/76
- - -

Hittar AT i CO och vinner mörkarna ökar med 1200 marker.

21/76
- - -

Hittar 88 UTG och slänger handen - en i mittenposition ställer med TJs och får syn av SB med TT - floppen kommer J hög och jag undslipper att förlora en pott. Men förlorar 1200 när jag betalar mörkarna.

24/74
- - -

Hittar 55 i CO höjer upp och vinner tillbaka de 1200.
Mitt bord bryts upp och jag kommer till ett nytt bord - 7 bord kvar.

22/70
- - -
Tack vare att spelare åkt ut har medelstacken ökat till 18BB. Folk har varit kortstackade så många har åkt helt enkelt. Thats poker.

18 kvar till pengarna börjar men det är de sista 10 på finalbordet som får några pengar att egentligen tala om. Första pengaplatsen betalar typ dubbla inköpet.
Vore kul att hitta en hand man åtmindstone kan stjäla mörkarna med.

28/68
- - -
Höjer till 2K och Fi efter mig höjer till 7K - slänger min KQ :-( Nere på 13K. Medel 16K.

32/66
- - -
Mörkarna har gått upp till 500/1000 och medelstacken är 16BB

Sitter i BB och ser någon höja - och SB ställa. Lägger min Qx och ser SB sitta på 77 och den som höjde på AA. SB åker.

39/61 - 11 till pengarna. Bubbelspelet pågår.


Så vad skall jag göra med 11,5BB och 72o i SB ?

Lägger mig såklart när knappen höjer. BB ställer in och vinner potten.
39/59

Har 44 på knappen men lägger mig då spelare före mig minihöjer - BB ställer in så det var nog rätt. Knappen synar med 66 och BB har AK. Floppen kommer 4xx och knappen vinner 'MIN' pott med 66.

41/56
- - -
Har inte spelat en hand men folk åker på löpande band.

36/53 och hand för hand spel startar nu.
- - -

Mini-höjning preflop är nu standard i BB hittar jag 53s och lägger min mini-höjningen preflop. Har 10BB kvar efter att jag betalar för SB.

37/53
- - -
Aktion på mitt bord en höjning till 3BB och en som ställer in med AK förste har 33 och synar och vinner potten. AK åker på bubblan....

Det konstiga att det är alltid någon som höjer före mig på mitt bord. Så jag kan inte ställa och stjäla mörkarna trots jag är i sen position.

39/51
- - -
Welcome to the payout structure! Är i pengarna och mitt bord sprack. Nytt bord - nya motståndare.

38/50
- - -
Mörkarna går upp till 600/1200 med 9978 så har jag 8,3BB och är i all-in mode. Hittar JJ UTG+1 och får ingen syn utan vinner 1800 välbehövliga marker.

36/49
- - -
QQ i BB. Knappen synar så gör SB. Jag ställer och vinner 2400 marker till. Uppe i 11BB nu.

29/47
- - -
Aktion på mitt bord en kortstack ställer med 44 och en storstack synar med TT och slår ut kortstacken som får tröstpriset $299.25 för sin 43 plats - inköpet är $150+12.
Nästa prisnivå är $359.10 så det är inte så stor skillnad.

29/42 - hand för hand-spel igen
- - -
Hittar QQ - ställer in och vinner mörkarna.

Mini-bubblan brister och det är nu kvartsfinal i turneringen - nere på 4 bord.
27/40
- - -
Mörkarn ökade just till 800/1600. 2400 i potten innan någon betat ut. Har själv 13,5K och behöver göra någonting för att klara mig till nästa prisnivå - t.ex. dubbla upp eller stjäla extremt många mörkar. Aggro-time - det gör detsamma om ha slutar 38 eller 31 - ger lika mycket betalt.

Hittar 55 men en kortstack ställer före mig och får en syn - slänger mina skräpkort - en efter mig ställer in med KK - den som först synade slänger sin hand - kortstacken hade Aq och träffar q på floppen men åker ändå...

Paus 5 min
30/37

- - -

Knappen ställer med J7o och får syn av BB med AJ - flop xx7 turn 7 och knappen dubblar upp.

32/37
- - -
Sitter med 87o i BB - SB limpar in och floppen kommer 563 fi bettar ut 3K och jag ställer in med öppet stegdrag och två överkort - Fi tänker länge och synar med J5 för mellanparet. Det är ett perfekt 50/50 situation - har stegdrag och två överkort mot ett par och ett överkort. Turn 4 och river 2 för en stege på bordet men jag har nötstegen och dubblar upp! Fis syn med bara mellanparet och inget flushdrag hade nog inte jag gjort. Markerad som synstation.

18/34
- - -
33 spelare och hand för hand spel igen nästa prisnivå ger $418.95 - 59 dollar mer än nuvarande prispeng.
18/33
- - -
Aktion på bordet en höjer till 5K Fi efter ställer och får syn. Höjaren har QQ och ställaren AQs - floppar färgen - turn så parar sig bordet men han missar rivern och åker ut.

19/32
- - -
Mörkarn har ökat till 1000/2000 och någon stjäl min BB - kan ej syna med 72o :-( Har 92o i SB och väljer att folda den. Den är lite för dålig för att ställa och stjäla mörkarna - har ju trots allt nästan 12BB. Kan vänta tills vi är nere på 3 bord innan jag börjar stjäla mörkarna med rena skräpet. Vill nog ha minst en dålig K för att ställa i det läget.

21/32
- - -
Minibubblan bruten - samma prispengar för plats 21-30 - och mörkarn har ökar till 1500/3000. Stjäl mörkarna med QJo. Har 26K dvs 8,5BB.

17/29

- - -
JJ vs 66 på mitt bord - river 6 och kortstacken dubblar upp.

Hittar själv QQ UTG - ställer in och vinner mörkarna 4500. Men blir väl av med dem då jag skall vara BB nästa hand.

12/29
- - -
Förlorar BB men ställer när alla foldar till mig i SB med A4o. Vinner mörkarna...

Hittar handen efter JJ - en limpar och en annan återhöjer all-in och täcker mig - tänker länge och sedan foldar jag min hand. Kanske lite vekt - men jag vill överleva till finalbordet.

12/29.
- - -
Mega aktion - samma limpare som förut. SB Ställer med TT - BB synar med AQo och limparen ställer in varför BB måste syna. Limparen vinner potten med AA och leder turneringen.

12/26
- - -
Limparen limpar igen och jag som tänkre stjäla mörkarna med Qto ... väljer i stället att folda handen. Flop 776 så jag hade inte träffat mycket. BB har 27 och limparen QQ - BB dubblar upp !

14/24
- - -
UTG höjer till 7K - jag ställer för 30K med TT. Fi ..... foldar. Uppe i 42K. Jag tror Fi foldar för varje gång jag ställt med JJ och QQ tidigare så har jag visat handen - för att inpränta att jag spelar tight och bara bra händer.

11/23 - hand för hand igen för att nå semi-finalborden.
- - -
Mörkarna ökar till 2000/4000 har 37K dvs 9BB. Med 6K i potten så är den verkligen intressant att stjäla.

12/21
- - -
Mini-bubblan spricker då en ställer med 89o på ett annat bord och får syn av SB med AA. Är nu garanterad $478.80 och det är semifinalbord.

11/21 - det är till minibubbla när vi når 15 spelare då prispengarna blir $598.50 men det är ingenting mot förstapriset på $14962.40.
- - -
De både storstackarna vid bordet stjäl mina mörkar. Har 47o på knappen och foldar trots att alla slängt sina händer till mig. Har 8 BB.

15/20
- - -
Får A9s och gör något dumdristigt - ställer in då UTG minihöjt. UTG foldar som tur var... uppe i 11BB. Handen efter hittar jag A8o och väljer att folda...

10/19
- - -
En storstack försöker stjäla mörkarn med A5o och BB en kortstack hittar Aks och ställer in - storstacken är pottkommitted och måste syna - och dubblar upp kortstacken.
Sitter i BB med DTo och det är mycket action före mig - så jag lägger och en AKs vs TT slutar med triss i A och att TT åker.

12/18
- - -
Alla foldar till mig i SB - ställer in med Q8o och BB foldar - BB är ungefär lika stor som mig så det är för hela hans stack.

Hittar sedan K6s på knappen och ställer då alla foldar till mig.

9/18 - hand för hand inför mini-bubblan som 16 plats utgör.

- - -
Paus 5 min
10/16 stack 51356 medelstack 60104 ledaren har 130280

Är bara en uppdubbling från andraplatsen i turneringen.
- - -
Andra handen efter pausen hittar jag QQ i BB. SB höjer till 12K - mörkarna är 3000/6000 - jag ställer in. SB foldar.

6/15 - är garanterad $598.50 och har stora chanser att nå finalbordet - plats 6 ger ca $2K i prispengar.
- - -
Hittar A4o ställer in och vinner mörkarna på 9K - det är bara 8 spelare vid mitt bord.

7/15
- - -
En vid mitt bord ställer med KJs i sen position och BB hittar KK - KJs är nere i 2BB.

9/15
- - -
En kortstack vid andra bordet ställer med A6 och får syn av AQ och klonkar en 6:a på floppen och dubblar upp. Har båda semi-finalborden uppe och tittar på hur spelet flyter på.

Kortstacken vid bordet åker med AJ mot AK.

9/14
- - -
SB synar och vi checkar ner - träffar en 3:a men bettar inte ut och vinner en BB.
8/14
- - -
Mörkarna är nu 4000/8000
Hittar 22 och ställer - får ingen syn.
7/14
- - -
Hittar TT UTG och ställer in och vinner mörkarna igen.

6/14
- - -
Hittar KQs och spelare före mig ställer in... tänker och lägger mig varvid FI visar AJo.

7/14
- - -

Spelaren före mig ställer med AJo - synar med AKs och vinner potten. Dubblar upp till 160K - medelstacken är 70K.

1/14 !!!
- - -

Hittar K9s på knappen och stjäl mörkarna.

1/13 - hand för handspel inför finalbordet.
- - -
88 vs AJs på mitt bord en 8 på floppen och kortstacken som förut dubblade upp mig åker ut. Får en walk i BB med 32o :-)
Knappen höjer och BB ställer och får syn - BB dubblar upp.
Stjäl mörkarna med JJ - och visar handen förstås. Kortleken är givmild mot mig just nu.

1/12
- - -
Mörkarna hamnar all-in med Q9 mot KJ - en 9 på turn och kortstacken åker. Stjäl mörkarna med KJs från UTG.
FOldar när någon ställer då jag är i BB och foldar från SB med 96o.

1/11

På andra bordet blir knappen all-in mot Sb - knappen har A6 och dubblar upp mot QQ då det kommer två A på bordet.
Stjäl mörkarna med AJo

1/11
- - -


Finalbord!!!
1/10

No comments: