Tuesday, October 9, 2007

EPT Baden + $100+8 Europe Daily

Har suttit och haft ett produktivt styrelsemöte via IRC samtidigt som jag spelat $100+8 Europe Daily och tittat på livesändningen från EPT Baden.

I min pokerturnering ligger jag 4 av 24 kvarvarande - nej 23 - en åkte nyss. Är garanterad $200 men förstapriset är $6200 - det var hela 521 startande idag.

EPT Baden har två bord kvar och västeråshoppet är fortfarande kvar i leken. Roligt om EPT Dortmundfyran Gunnar Råbe lyckas komma till finalbordet återigen.


Dubblar upp en kortstack med AK då jag har AJ och nere på 13 plats av 22 spelare. Hittar KQs handen efteråt och förlorar mera marker... :-( Nästa hand får jag 55 och slänger direkt - vill inte förlora mer marker med 12BB kvar så får har jag bara kvar alternativen ställa eller lägga händerna...han jag dubblade upp hade bara 7BB men det var tillräckligt då jag själv bara hade strax över 20BB.

Medelstacken är 17BB - 17/22.

- - -

En spelare som ofta stulit mina blinds höjer igen. Ställer med KQs och fi synar - med KQs. Floppar flushdraget och får flushen på turn.
Det normala är en split - men nu har jag verkligen tur och vinner och plötligt har jag 23,5BB och därmed 4/22

- - -
Spelare före mig höjer till 3BB - jag ställer in med AKo.

Spelare lägger sig - och uppe på 28BB. Visar min hand och Fi påstår sig ha TT.

Mörkarna 500/1000

- - -

Hittar 99 UTG. Fi efter mig höjer med 5K. (K == BB) kortstacken ställer in - i verkligheten en syn för han har inte 5K - och jag foldar. FI har AK och A rags - och en K kommer på floppen. Kortisen åker och vi är nere på 20 spelare.
- - -
Direkt ställer en och vi är nere på 19 spelare.

4 / 19
- - -

En spelar höjer en annan ställer och de hamnar all-in - 66 mot 99 - en 9 på turn gör att en spelare åker. Några har även åkt på andra bordet.

7/16

Från EPT Baden visar de fel bord.
- - -

14 spelare kvar hittar QQ i BB - synar bara preflop och låter Fi göra en fortsättningbet innan jag ställer då floppen är tre låga kort.

3/14
- - -
Paus 5 min

Ledaren har 60K tvåan 35K och jag 35K(det skiljer exat 2 i markerhög) . Allt kan hända.
Medelstack 26K

3/14

- - -

På andra bordet blir KK mot AQ all-in och det kommer ett A på rivern...

6/12

- - -
Förlorar 4K av min stack då jag höjer upp och får 3 syner!

Flop bara låga kort och jag foldar mina ATo när en av de andra ställer in.
7/12

- - -

Vinner en mindre pott med TT.

6/12

- - -

Mörkarna går upp till 1/2K medelstack 31K dvs 15BB. Alla är kortstackade - den som leder har 25BB. Har 16BB.

- - -
Enligt uppgift så var Gunnar nere så han bara kunde betala anten på 1K men har nu kämpat sig tillbaka så han just nu spelar finalbordbubblan. 11 spelare kvar i EPT Baden.

- - -
Dags för finalbordsbubblan.

7/11

- -

Ställer med JJ bordets kortstack synar med AK.

Otroligt nog så vinner jag slantsinglingen - och är på finalbordet.
7/10
- - -

Prispengar

1 6275.00
2 4016.00
3 2510.00
4 1656.60
5 1154.60
6 953.80
7 753.00
8 602.40
9 502.00
10 401.60

Första offret på finalbordet

7/9

I EPT är det även 9 spelare kvar. Så nu får jag se Västerås hopp i EPT.

- - -

Spelar tight - kanske för tight - lägger 99 på BB mot en syn och en höjning.
Mörkarn ökar till 1500/3000 så nu är jag under 10BB :-(

6/8 - en spelare har åkt.
- - -

Ligger inte långt efter - en uppdubbling och jag är markertvåa.

Ställer med AK - får syn av AQ - dubblar upp!

2/8
- - -

En höjer och jag har AK på BB ställer och vinner 9K till.
Vill inte spela en hand och riskera nåt.

i EPT baden har de 10 min paus och omlottning inför starten av finalbordet - de skall spela ner till 8 spelare och sedan bryta för dagen och spela finalbordet i morgon om jag förstått det korrekt.

2/8
- - -
Har haft en trist period på sistone - med hela 19 OTM placeringar på raken. Så det känns skönt att återigen komma ITM - och finalbordet med.

3 vid bordet har 8-10 BB
3 vid bordet har 13-16 BB
2:an (jag) har 20BB
och 1 har 29BB

Den som är sitter precis bakom mig.
Vi kör en mörkarnas strid och jag vinner lite av denne.

- - -

Hittar QQ i CO - höjer upp och BB ställer med A9o - kommer bara småkort på bordet.

1/7

- - -
Mörkarna ökar till 2000/4000 medelstack 50 000.

1/7 (har bara 2BB mer än 2:an)
- - -
Tvåan slår ut en spelare med QQ mot Ax (minns ej kicker) och är nu 1:a igen.

2/5

Otur för Gunnar som åker på 9:de plats i Baden då TT inte står mot QT all-in preflop - FI får en stege på turn.
- - -

Stackar 25K 45K 62K 97K och 138K.

2/5
- - -
Kortstacken ställer med KQ storstacken synar med A6s.
Ingen träffar och A hög vinner.
2/4

Mörkarn är nu 3000/6000 och storstacken har 184K. Dubbelt så mycket som mig, 3 gånger så mycket som 3:an och 6 ggr så mycket som 4:an.
- - -
5 min break.
2/4

- - -
Trean dubblar upp - så nu är jag nya trean.

3/4
Kortstacken har 3BB.

Ställer honom all-in med A3 han har K7 och får triss i 7:or!?!

3/4
- - -
Kortstacken vinner en mindre pott och jag betalar mörkarna.
Får rena skräpkorten - inte ens kort med potential.

4/4
- - -
Får en walk och får skräpkort i SB. På något sätt känns det hela typisk - så ofta har jag lite otur då det är 3-4 spelare kvar och åker.

Det är två stora stackar med 120-160K och två korta stackar med va 40-60K.

3/4
- - -
Har stulit upp mig till 67K.

Slår ut kortstacken med AKs mot QJs

3/3

- - -
Åker på 3:de plats med A9 mot AK. Borde ha foldat men ... men hade 25% av stacken inne i potten redan. Hade 10 outs på rivern men missade alla.

Vann 2510 dollar.

- - -
HU går fort - A6s mot Ak och den spelare som slog ut mig vinner hela turneringen.

No comments: