Thursday, October 18, 2007

Torsdagens $100+8 European Daily

Sitter och spelar turneringen på nätet och ligger okey till efter första timmen. I början gick det inte så bra men dubblade upp två gånger på kort tid precis innan första pausen. TT vs 88 gav en fin vinst.

13/93 av 228 startande.
- - -
Andra timmer har gått mycket bra. Vann en stor pott med AQo och har träffat floppen bra för en gångs skull.

2/55 varav 30 får prispengar.
- - -
Självklart höll det inte att med AQ få triss i damer då motståndaren har JJ och får kåk. Har inte fått några händer efter det och sakta betalt mina mörkar och minskat i stackstorlek. Det hade varit lite bättre att händer jag fick andra timmen kommer nu i stället när mörkarna är högre och de är mera värdefulla att vinna.

Han för hand-spel pågår - 30 får prispengar.

23/31
- - -

Stjäl mörkarna med K9s från CO. Samtidigt bryts bubblan och all vi kvarvarande är i pengarna. Problemet är att mörkarna är hela 400/800 och medelstacken är 11K vilket gör att den är mindre än 15 BB. Med mina 6,7K så har jag rätt liten stack tyvärr.

24/29
- - -

Som alltid då jag är kortstackad så spelar jag aggressiv och vinner mörkarna med AQo och 98s.

21/26
- - -
Åkte på plats 23 då TP inte räckte mot överpar och fick $228.

No comments: