Thursday, October 18, 2007

Slowrolled på Cosmopol!

Spelade måndagens super satellit till morgondagens Swedish Open Championship med 40 000 kr i inköp. Sölutade tyvärr på en 45 plats då 16 fick biljetter och 17 plats gav 14000 (har jag för mig det var).

Sista handen var intressant på ett sätt - spelade den mot en riktigt tomte.

Han höjde i CO med 2200 och jag ställde in för 9k. Han hade 500 mer än mig och lade sig i tanken och tänkte och tänkte och tänkte och tänkte och någon begärde att de skulle sätta klockan på honom så han blev tvungen och agera inom 1 min - varvid han äntligen synade med AKs i spader ??? I det läget så är det endast AA han är riktigt rädd för alla andra händer har an pottodds att syna mot. Medelstacken var en 16K så vi var båda kortstackade. Själv hade jag instasynat snabbare än Phil Hellmuth i High Stakes pokjer då han drog dött!


Tyvärr var min hand dominerad och jag klonkade inte. Det gjorde inte så mycket - sista tåg hem från Stockholm gick inom 30 min så valet var att dubbla upp eller att åka hem eftersom chansen att vinna med 45 kvar där 17 får pris då man sitter på en stack på halva medelstacken och kortstackad inte är så enkel.

PS Jag vet att det inte formellt är att slowrolla när man tänker på om man skall syna eller ej. Men givet att spelare dominerade mig och tänkte i stället för att instasynade så är det liksom en slowroll.

No comments: