Sunday, October 21, 2007

Indi, Legato och jag spelar poker

Indi och jag sitter på samma bord i Big Deal. Tyvärr har han position på mig. Turligt nog har jag mer marker än han har. Nyss så höjde jag upp med AQs UTG och han synade - floppen kom AKA jag bettade ut och han lade sig.

Handen efter så blir han all-in med AK mot AK mot en annan spelare och förlorar då Fi får A hög färg med fyra klöver på bordet. Otur Indi!

155/408 och 482 startande
- - -

Paus
169/379
- - -
Hittar 99 på knappen och vinner mörkarna + 150 marker

Hittar QQ i CO och får en syn av BB när jag höjer till 300.

BB bettar ut 500 och jag synar
Turn BB bettar ut 800 och jag synar.

River och BB checkar och jag ställer in mina sista 1500 och BB foldar.

Floppen var Q hög... så jag fick top-trissen.

70/349 de 60 bästa får prispengar.
- - -

Nytt bord och nu sitter jag på samma bord som Legato - han har position på mig.

88/330
- - -
Turgubben Legato.

88 vs JJ - 8 på river och han dubblar upp. Tur att det inte var jag som dubblade upp honom.

108/307
- - -
Legato är överaggro - ställer in på turn då det ligger tre spader och Fi har nötfärgen. Ett par 99 räckte inte så långt i det läget.
Han har nu 741 marker.

Själv har jag varit väldigt inaktivt - inte fått en enda spelbar hand.

127/258
- - -
Legato har 10-dubblat stacken via aggressivt spel. Själv har jag bara höjt upp en hand och vann då mörkarna.

157/214

- - -
Paus 5 min
142/174
- - -

Efter pausen hittar jag A6 i BB när all foldar till SB som ställer.

Synar med A6o, SB har J hög och jag bör vinna 2 av 3 gånger men självklart åker jag då Fi klonkar en J på turn.

Ute på 168 plats.

No comments: