Sunday, September 23, 2007

Söndagskvällens pokerspel

Ikväll blir det Big deal $300+20 på Ongame. Hoppas på bättre tur än gårdagens EUro Grand Prix där jag missade och anmäla mig med 5 min till godo och fick nöja mig och spela den mycket mindre Royal Turnament - gick okej men åkte precis innan pengarna då mina QQ inte stod mot KK.

Let the game begin!
- - -
Förlorade snabbt 600 av mina 2500 i startmarker då jag floppade färg och hålstegdrag med 76hh mot bordets skämt (läs callingstation av högsta grad). Han donkade senare bort hela sin stack med TPTK mot ett trebet all-in på floppen - instasyn mot ett set.

Det är iofs ingen panik - har fortfarande över 60 BB kvar - mörkarna är bara 15/30.
- - -

Värsta oturen. Sitter med AQ på knappen efter två limpare och återhöjer till 175. SB instasynar med QJs och en kortstack synar med 52s i ruter - han har bara 500 kvar efter synen.

Flop 6J5 !!!

Varför skall både dessa klonka men inte jag - SB checkar - kortisen ställer med sitt par i 5:or och jag foldar mot en pottbet. SB synar och kortisen drar inte ut.

Verker inte som korten gillar mig idag min 12 outs drag gick inte in och blir utfloppad av en dominerad hand. Nere på 1690 marker och en medelstack på 2821.

334 av 389.
- - -
Nu väntar jag bara på att få AA och förlora hela min stack mot ett set. För övrigt har synstationen dubblat upp då han klonkade ett set.
- - -

KLONK ! ! !


Hittar 88 UTG och limpar för 50 får en syn i MP av en kortstack och knappen höjer till 300 samt BB kallsynar. I detta läget sätter jag knappen på någon sorts squeezeplay så dennes hand är inte så farlig men BB som kallsynar 300 ? ! ?

Men jag fullföljer min plan - är nere på halva medelstacken och känner för att gambla - och återhöjer genom att ställa in. Kortstacken synar - men så lite som denne har kvar och med en chans att fyrdubbla sin stack förstår jag denne.

Knappen tänker ett tag och synar sedan för alla sina marker. BB instasynar.

Kortstacken har AJ knappen AQ och BB JJ. Inte roligt med ett överpar.

Flop 8xx turn x river x

Vinner 4870 marker totalt och slår ut två spelare BB har ca 500 kvar.

50/345 av 439 startande.

- - -

Första timmen är slut och har 4670 marker mot medel 3296.

62/333

No comments: