Sunday, September 23, 2007

Söndagskvällens pokerspel del 2

Har gått en halvtimme på andra timmen och inget går min väg. Nere på 3,9K när medel är 4,7K och har sett några floppar men mot 2-3 motspelare och aldrig träffat någonting alls och har gett upp dem när andra bettat.

125 / 234 med 26BB mörkar 75/150 i 3 min till.

- - -

Har 98ss och får se en gratisflop när bara SB limpar in och den kommer spader spader och spader. SB checkar och jag bettar ut min flush och SB lägger sig. Stjäl sedan mörkarna med KQo och har nu 4,2K.

113 / 214 medelstacken är 25BB och har 20BB.
- - -

Limpar in med A5ss och blir återhöjde TVÅ gånger innan det är min tur och foldar - de blir all-in med KK mot AA och jag är glad att jag slapp billigt undan.

- - -

126 av 194 och 50 får pris - 50ionde plats får $658 och första plats ger $32 925.

- - -

Hittar AQ bettar ut 550 får två syner och floppen kommer A hög. Bettar 850 i 1750 flop och blir miniraisad. Ställer in för mina 2K jag har kvar och Fi synar med JJ !

Dubblar upp!

Ett av skälen jag ställde in är att jag har FI markerad som en fisk .... men enligt Official Poker rankings så är han 77:de bästa turneringspelaren på Ongamenätverket. Men för mig så är han en fisk som bluffar aldeles för mycket. Han försöker nästan alltid bluffa mig.


Hittar AQo nästa hand och väljer att bara limpa in UTG.
Det var tur för BB hade AA och jag kom billigt undan.

53 av 180
- - -

Andra timmen avklarad.

Medelstack 6678 min stack 7310.

60/164

Paus 5 min.

Ser att en vid mitt bord kom 4:a i senaste Grand Tournament med $1K i inköp och vann $16K - utan den vinsten hade denne varit en -$3K förlorare.

No comments: