Sunday, September 23, 2007

Söndagskvällens pokerspel del 3

Tre kortstackar vid bordet hamnar all-in med AK mot QQ mot AKs - bordet splittras och kommer till ett nytt bord.

- - -

Knappen får för sig att stjäla min blind då jag har QQ. Uppe på 8 K.

58 av 150.

- - -

Hittar AK får en syna flop K89 Fi lägger sig mot min fortsättningsbet. Visar min hand för bordet för att få en tight image.

36 av 148 med 9K medel 7,4K.

- - -

Alla foldar till lilla mörken som synar mig har Q7s och floppar topparet. Vinner handen då den kommer xQJ och lilla mörken har J på handen. Får rätt bra betalt.

Vinner senare en hand med J9 då det är två syner innan mig i lilla mörken så jag synar och floppen kommer x96 hög bettar halvpott och Fi mini-raisar mig - han har bara 1500 kvar så jag har råd att förlora handen utan att det kostart för mycket i det läget så jag synar. När turn kommer en Q så ställer FI in - väljer att syna och Fi har öppet stegdrag med 87 men missar och åker ut.

12 / 135 - 12te plats ger $1317 i prispengar.

Bordet bryts upp då FI åker.

Mörkarna höjs till 200/400 och har 14,6K.

- - -

Nere på 13 bord då vi är 129 spelare kvar - ligger 11:a då jag 'stulit' mörkarna från UTG+1 med AKo. Fick ingen syn.

12/122
- - -
Halva trejde timmen har gått.

Folk åker i jämn takt och medelstacken fortsätter ligga runt 25BB. Det finns ett antal vid bordet med mindre än 20BB - minst har 16BB - det är bara 2 över 10K och det är jag och en till som båda har 14K.

24 av 110 bara 60 spelare till skall åka innan det blir pengar. Tar det fortfarande lungt och väntar på bra kort - vill ha tight image på nya bordet. Om 6 minuter så ökar blindsen till 300/600 och börjar blir intressanta att stjäla. Tills dess spelar jag bara bra kort.

- - -

Höjer med att suited A men någon ställer för 8K så jag måste folda. Stjäl sedan mörkarna från UTG med AKo.

37 / 89 börjar närma oss ITM bara 39 kvar.

En nytt nick vid namn Legato_Poker kom just till mitt bord. Det kan vara Legato som spelar på Nextpoker...han har bara spelat 8 turneringar - och hamnat OTM i alla. Men har 18K mot mina 12K.

40 / 84 börjar närma oss ITM bara 34 spelare till skall åka så är man i pengarna.

Nyss var jag markerledare vid bordet med 14K nu ligger jag på 6:de plats vi bordet. Har varit kort-kall.
10 min kvar av tredje timmen nu.
- - -

Hittar AT höjer till 1500 och checkar ner hela vägen - klonkar en T på river. Men ledde före det för FI har A9s.

36 av 79.

- - -
Höjning till 400/800 och det är paus - tredje timmen är slut.

38 av 75 med 12188 medel 13633.

No comments: