Sunday, September 23, 2007

Söndagskvällens pokerspel del 4 - bubbelspelet.

Medelstack 14K mörkar 400/800 gör att 'alla' är kortstackade.

41 / 75.

Kall just nu.

- - -
Legato_Poker spelar konstigt - om han får syn så ställer han oavsett flop - all-in. Överbett - han fick syn av en som floppat par och dubblade upp denne. Det är donk-poker av högsta nivå.

- - -
Limpar in UTG med TT. Får en syn från MP. Floppen tre ruter - låga. Så jag har ett överpar. Gör en liten 1100 bet i en 3500 pott. Får syn från MP.
Turn 8 - checkar turn. MP bettar ut 3300. Jag ställer och MP lägger sig.

24 av 68 med 16K.
- - -

Legato_poker åker med KK mot AK - all-in innan floppen - turn kommer ett A och han åker. Tror inte det var den verkliga legato -för han spelade som en donkey. har spelat mot Legato på B2B och tänkte inte då att han spelade så konstigt. Det var fö samme spelare som synade med ett par då LP ställde - och dubblade upp denne - så den spelare sitter nu med 38K och ligger 5:a i turneringen.

29 av 63
- - -

Med mörkarn 500/1000 så är medelstacken bara 18BB. Med mina 16BB så ligger jag under medel.

30 / 61 - endast 11 till pengarna börjar betalas ut.

Storstacken sitter på knappen då jag har BB och stjäl min BB :-(

Storstacken stjäl då jag har knappen - ställer med TT - och dubblar upp mot KQs!

30 K!

10 / 60.

Hitar JQs och dubblar upp SB som har AKs och ställer in och jag är pottkommitted - floppen kommer Q hög med och ger SB färgdraget - turnar nötfärgen.

19 / 56
- - -
Hittar 99 när gamla storstacken höjer upp och personen innan mig ställer in. Tänker men foldar. Det var rätt då gamla storstacken synar med AK och floppar ett A mot TT och slår ut denne.

Hittar KQo och vinner mörkarna.

17 / 56
- - -

Storstacken stjäl blinds som en galning. Höjer nästan varje hand - men ligger 3:a så ingen vågar gå upp mot honom. Och jag vill bara göra det om jag har en hand.
Han visade just AKs i klöver - och höjer handen efteråt med AJs i klöver!!!

Samt höjer handen efter det igen - och visar ? ? ? AKo !!!

Ett kortsnitt utan dess like!

Hittar 88 UTG och vinner mörkarna med en höjning.

14/55 - snart hand för hand spel inför ITM.

- - -

Hand för hand.

13 av 53.

Storstacken 'stjäl' igen med AQo och får syn av en kortstack med AJs - river J och småstacken dubblar upp.

Storstackens kortsnitt är i praktiken omöjligt och få - men han visar händerna för att jag har klagat i chatten att han inte kan ha en hand varje gång...

Medelstack 20K har 25K storstacken 46K.
- - -

Usch hittar AJo i stora mörken - mörkar 600/1200.
Stostacken höjer till 3600 från lilla mörken - jag ställer och storstacken lägger sig. Skönt att inte få en syn - för med storstackens kortsnitt så kan man aldrig veta...

12 av 53 med 28K.

- - -

Stjäl blindsen med ett A från knappen 30K.
Fyra vid bordet har bara mellan 2-6BB. De väntar på att komma ITM och kommer åka fort när väl de fått pengarna. Det är hela 16 spelare i turneringen med mindre än 10K i stacken - mörkarna är 600/1200.

12 / 52.
- - -

En spelare har 96! marker efter att ha just betalat sina mörkar. Hänger kvar för att komma ITM.

- - -

Spelaren med 96 marker vinner båda gångerna i mörkarna och har nu 576 kvar.

12 av 51

Paus 5 min.

No comments: