Sunday, September 23, 2007

Söndagskvällens pokerspel del 5 - mot finalbordet

3 spelare har mindre än 1 BB vid bordet. En har lite drygt 2BB. Det är 4 riktigt kortstackade. Sedan är det två med mindre än 10 BB och så två med 18-19 BB och så en med 30 BB.

1 kvar till ITM!

Denna handen är 2 spelare all-in i BB - en på mitt och en på ett annat bord.
- - -

ITM - Spelare som hade 56 marker förut tog bubbelplatsen.

- - -
2 av kortstackarna vid mitt bord har åkt och nu åkte ännu en.

12 av 45

- - -

Redan hand för hand inför 40 spelare kvar - folk föll som löv om hösten när de kom ITM.

13 av 42 medel 26K har 30K. 40 plats ger $790 mot nuvarande $658.

- - -
Kvarvarande kortstacken ställer med A7 och BB synar med A4 men klonkar färgen med sitt A då det kommer 4 klöver på bordet.
Mitt bord spricker och det är bara 4 bord kvar.

15 av 39

- - -

En kortstack ställer 2 ggr i rad - synar andra gången med AJs och det blir split då Fi har AJo.

'Stjäl' sedan mörkarna med AA :-)

16 av 34.

En känd SNG grinder med dagbok på pokerforum.nu åker då han ställer med AJ och får syn av KK.

En kortstack ställer in 2 gånger på raken - andra gången på min BB - har TJo - synar då mörkarna är 2K och det kostar 8K för att vinna 13K och får se KJo - flop xxT turn A river A och jag slår ut Fi. Men jag gjorde det främst för att jag varnade gången innan om att folk inte skulle stjäla min stora mörk.

13 av 32 med 41K.

Hand för hand $921.90 för plats 30.
- - -

En kortstack ställer för 8 K när jag har stora mörken och lilla mörken synar och jag synar med A9o. Lilla mörken better på floppen och jag har inget av den så jag lägger mig lilla mörken har 77 och vinner mot AQ. Nere på 32K.

16 av 31.

- - -

Halva timmen har gått och vi är nere på 30 spelare kvar - 3 bord. Medelstacken är 18BB jag har 16BB mörkarna är 1/2K. Har återigen flyttats till ett nytt bord - men känner igen minst hälfen av spelaren från andra bord jag spelat på under turneringen.

15 av 30


- - -

Vinner striden mellan mörkarna med J som träffar på floppen i BB. Vinner striden mot BB med AJ höjer till 6K preflop och klonkar ett A på floppen.

12 av 27 mörkarna är nu 1500/3000 och medel 41K - ca 14BB - har själv 44K.

Nja hade - nu nere på 40K efter att ha betalat mörkarn på 4,5K

- - -
Förlorar 7,5K då jag höjer preflop med A8s och får en syn och den kommer hjärter hjärter hjärter - och jag har två spader...

14 av 24 nere på 10BB.

- - -

Knappen höjer med Q3s all-in och jag ställer med ATo - och mitt T blir vinnande genom en flush. Vi spelade båda våra kort och knappen hade otur att jag hade en hand.

8 / 23 med 51K.

Hand för hand inför prisökningen till $1053 per spelare.
- - -

Lilla mörken ställer med KQs i hj och får syn av stora mörken med AKs i spader - AK vinner och vi är 22 spelare kvar.

8 av 20 spelare. Är garanterad $1K i vinst!

5 min kvar till nästa paus - så finalbordsbubblan borde bli under nästa timme.

Medelstacken är 55K och mörkarna är 2/4K så den ligger hela tiden runt 13-15 gånger stora mörken. Med mina 51K så ligger jag under medelstacken - men ligger trots det på 8:de plats - det finns helt enkelt ett antal småstackar med ca 5-7 BB. De behöver dubbla upp - eller så kommer de åka innan finalbordet.

Hand för hand börjar igen när vi är nere på 18 spelare för vid 15 ökar prispengarna till $1317.

8/20
- - -
Paus 5 min

51K - 8/19 medel 58K. Mörkar 2/4K.

No comments: