Sunday, September 30, 2007

Söndag och Big Deal igen

Spelat i 45 minuter och slog just ut en fisk som återhöjde och ställde med A5 på en 245 flop - hade KK och synade och unvek motspelaren 9 outs. Han hade spelat varje gång jag höjde upp och försökte slå ut mig - tror han inriktade sig på mig pga att jag spelar tight och visat mig kunna lägga mig mot en återhöjning.

34/362 av 431 startande.

Det går många satelliter till tävlingen så det är många som inte är så bra som försöker spela den. Så även om de bästa spelar den så finns det många fiskar med.

- - -

En fisk på bordet återhöjde all-in med 44 mot en standardhöjning - en spelare efter synade och 44 stog inte mot QQ. Förstår inte fiskar som tror att 44 är monster.

Själv spelar jag 44 för set-värde och de gånger jag träffar sätt så kan jag ofta ta hela motståndarens stack. Det ger mera betalt i längden än att semi-stjäla hela tiden. Det är mycket mindre risk att åka ut på det sättet om man spelar mera korrekt poker. Trots det ser jag fortfarande folks som spelar så. I turboturnerinar så kanske det är korrekt spelat - men i Big Deal med sin långsamma struktur och mycket spel för markerna så behöver man inte hålla på så där. Bättre och spela tight och vänta på korten i stället samt höja upp och stjäla lite mörkar ibland med semi-bra händer.

1 min till paus.
49/334
- - -
Sista handen innan pausen hittar jag KK.

CO höjer till 150 (3BB) - SB återhöjer till 400 - och jag ställer i med 5K - effektivt ca 3200 då det var vad största FI hade.

CO lägger sig och SB synar med KK!

Flop - tre spader och jag har spader kung.
Sb andas ut när inget fler spader kommer och vi delar på COs 150 marker...

Paus
45/326
- - -

Blev inblandad i en annan turnering där jag hade en del duster med Legato innan han slog ut mig - 2 platser innan pengarna :-). Hade faktiskt chansen att slå ut honom men fegade ut när han gjorde en av sina vanliga monstermove och shyfflade in degen preflop med AJ och jag inte synade med 88. Hade fått triss på turn och slagit ut honom. I stället slog han ut mig senare då jag ställde med A5 för att stjäla mörkarna och han synade med AJ och jag inte klonkade en 5:a.


Slutade till slut 74 i Big Deal efter ca 3 timmars spel då jag åkte som kortstack då jag ställde med A7o och BB vaknade upp med JJ och det tyvärr inte kom ett A på bordet. 50 fick priser. Men kände att efter första timmen var jag liksom aldrig med i leken - fick inga kort och då jag fick några så foldade alla och jag fick inte betalt för dem.

nh gg wp.

No comments: