Tuesday, October 2, 2007

SnG grinder

Har grindat lite SnG och det går uruselt - 37% i ROI då jag ger bort mina dollar lite väl lättvindigt. Men tyvärr så beror det nog till stor del på variansen. T.ex.

- AA mot A4 flop 234 bet re-raise all-in med TPTK - turn x river 4

- QQ vs AA

- AKs vs AA

- KK vs AA flop Axx turn x river A!

- 99 vs AA - flop xA9 - set över set - all-in och instasyn - jag drar till 1 out.

Hur många bad beats kan man råka ut för på kort tid ?

Ingenting fungerar. Men har sakta men säkert börjat förbättra resultatet - bara jag slipper alltför många bad beat - är lite trött på att nästan varje gång jag ställer för att stjäla mörkarna så sitter stora mörken på AA.

Nu är det inte bara SnG jag blir bad beatad i - igår var jag på Club 7 och råkade två gånger ut att Fi klonkade en 3-outarare på rivern mot mig! Slutade dock allt på en hedrande bubbelplats - även om det till stor del kan hänföras till ett någon fått 92o till ny favorithand och klonkar trissen på floppen samtidigt som jag fick färgdraget...spelade mitt färgdrag hårt eftersom jag även hade ett överkort så jag räknade med 12 outs - tyvärr så var bara 9 levande och även om jag klonkade dem så hade FI drag till kåken. Dock träffade jag inte färgen utan fick som tröst bara träff på mitt överkort och det räckte inte för att vinna potten. Så jag åkte på bubblan.

4 comments:

Anonymous said...

Den första handen AA mot A4 var en badbeat.
MEN dom andra kan du väl ändå inte kalla bad beats ?
Du får in degen med sämst hand inget mer att säga om det

Vetgirig said...

I en turbo-gryta där man får bara så många spelbara händer så är det en en kall kortlek att få näst bästa handen. Det är ett badbeat och få en riktigt is-kall kortlek.

Anonymous said...

Om du räknar det som en "bad beat" att få in pengarna med sämst hand även om det råkar vara en bra hand, vad hade det då varit för din motståndare om du dragit ut honom? En good beat??

Vetgirig said...

Självklart är det en good beat - för mig :-)