Monday, September 24, 2007

Gårdagens klonk i retrospektiv

Kollade in min statistik på Official Poker Rankings och kunde utläsa följande för de senaste 120 dagarna:

Totala prispengar $14082
Total vinst $9396
ROI 200%
Genomsnittligt inköp $84
ITM 17/56
ITM% 30%
3 tredjeplatser 6 andra finalbordsplaceringar och 8 andra ITM placeringar.

Placeringar i turneringar:

Åker ut tidigt 2% ( medel 10%)
Åker ut tidigt/mitten 16% (medel 20%)
Åker ut i mitten 39% (medel 40%)
Åker ut mitten/sent 18% (medel 20%)
Åker ut sent 25% (medel 10%)

Totalt ligger jag på 99,62% percentilen på Ongamenätverket och 99,41% percentilen på alla större pokersiter ( vissa mindre pokerrum är inte med i denna rankingen).

Problemet när man spelar turneringar är att variansen är stor - det är långt mellan de större intäkterna vilket gör att resultatet är som bäst precis efter en större vinst. Prispengarna igår på över $8K är faktiskt den enskilt största vinsten för mig i poker någonsin, även om jag sedan tidigare har två vinster vilka är nästan lika stora.

Tack vare fjärdeplatsen igår så ökar min pokerrulle bra och jag får rulle och spela fler stora turneringar på nätet - vilket då kan leda till ännu fler stora vinster....framtiden ser ljus ut.

2 comments:

Anonymous said...

Man får gratulera! Vad nickar du på Ongame?

Vetgirig said...

Tack!

Vill inte avslöja nick av kanske förståliga skäl.