Sunday, September 9, 2007

Äntligen!

Klonkade äntligen en plats till finalen till martinspokers EPT Bahamas satellit. Okej så jag har bara ett inköp i satelliten - man det går 20 sub-satelliter till och hoppas spela flertalet av dem för att få mera marker i finalen. Har spelat 7 stycken och i 5 av dem så har jag åkt precis innan eller först på finalbordet. Man får alltså mer marker ju fler sub-satelliter man vinner för varje top-5 placering får man 1000 marker till i startmarker. Det finns vissa som har spelat till sig flera tusen startamarker och kommer vara favoriter när turneringen startar. Är en av 29 med en plats i satelliten - med 9x5 = 45 inköp hittils så finns det många med mer än ett inköp. Totalt blir det 30 subsatelliter med 150 000 marker totalt. Med mina 1000 marker så får jag en svår backe att klättra för att vinna den och ta hem EPT paketet.

Igår spelade Euro Grand Prix och slog 3 av 4 deltagare innan jag åkte och idag spelade jag Big Deal och slog 2 av 3 av sde startade. Tyvärr missade jag därmed ITM i båda.

No comments: