Tuesday, September 11, 2007

You are and will probably allways be a bad player Linux!

Jag använder ofta ett namn på Linux när jag spelar poker. Fi höjer från knappen så jag tror han är på stöldturne - speciellt som BB är borta från bordet och jag är den enda som kan försvara mörkarna. Efter jag hade floppar nöt-färgdraget på floppen xxA med K6s med turn 6 och river A. Synade på floppen med färgdraget och på turn med färgdraget + 5 outs för tvåpar eller triss totalt 15 outs. Då vågar inte MiffoCards värdebettade sin triss på rivern i position!?!

Sedan får jag höra:

20:08:02 MiffoCards: lol
20:08:19 MiffoCards: still the same Callin Station
20:08:34 MiffoCards: out of position
20:09:10 MiffoCards: You are and will probably allways be a bad player Linux

Vet inte vem MiffoCards är men alla normala borde värdebetat sina A på rivern. Han blev nog arg på sig själv att han trodde att han låg under i det läget.

Miffo åkte inte långt efter det när hans AA inte stog mot 46s - de var i praktiken all-in preflop. 46 klonkade tvåparet på turn. Förstår inte varför han skäller på andra att de är dåliga. när han förlorar mot 46s med AA. :-) :-) :-)

Tyvärr åkte jag då mina AQ som floppade en Q på floppen inte klonkade mot en som träffade triss i sjuor på floppen.

Spelar även även $100+7 European Daily på Ongame. Ligger på plats 33 - nej ändra det ligger top-10 efter att precis slagit ut 2 kortstackade med 99 - ena hade A8s andra AQ - floppen xx9.
130 spelare kvar.
- - -
Har tagit det lungt och inte spelat en hand sedan dess. 15/117 och top 30 får betalt. 53 minuter av turneringen har gått och det verkar som hälften av spelare kommer att ha åkt under första timmen.
- - -
Nere på plats 35/105 när en kortstack ställer så synar jag och förlorar mot runner runner färg.

Paus 5 min 39/98

- - -
Första handen efter pausen så stjäl jag mörkarna med 67s i spader och hamnar i ett 67-23 läge med den bästa handen mot AA. Förlorar det även om jag floppar ett hålstegdrag.
69/89

- - -
Ställer med JJ i tidig position och får syn av AT av en kortstack och vinner.

48/88

- - -

Åker på plats 82 när mina JJ inte håller mot AA på en 8 hög flop och nästa hand ställer med A8 och blir utdragen av JT.

Nu har jag helt missaat att komma ITM i de senaste 11 turneringarna - och före det var jag ITM i sju av elva turneringar. Totalt i år har jag en ITM% på 23,24% på Ongame.

September har börjat dåligt och som alltid då det går dåligt så minskar intresset för att spela.

No comments: