Saturday, September 8, 2007

Hyfsad placering på Club 7 High

Det vart nästan fullsatt på Club 7 High i fredags - hela 39 spelare dök upp och spelade turneringen. Själv slutade jag på femte plats då mina AJ inte höll upp mot A5s då en 5:a dök upp på rivern. Potten var på ca 60K och hade inneburit att en andra position i turneringen vid den tidpunkten och allt hade kunnat hända.

I stället åkte jag ut och fick nöja mig med ett litet tröstpris.

När det är 6 kvar på finalbordet så sitter jag UTG med Q8s i kl. Spelaren i stora mörken har 8 K - mörkarna är 2/4K med ante 500 och kan inte smita denna handen utan borde egentligen stoppa in resten av markerna utan att titta på handen. Eftersm jag själv bara har 12K så ställer jag in och hoppas att min hand håller upp mot BB. Nästa hand får jag BB och är då tvingad att betala en tredjedel av min stack i stora mörken.

Då blandar sig storstacken med lilla mörken in i leken och synar. Spelaren i stora mörken tänker och så inser han att om han lägger sig så finns chansen att han kommer komma 5:a i stället för 6:a och därmed få lite mera prispengar. Så jag som trodde jag skulle vara uppe mot stora mörken hamnade i stället all-in mot storstacken i lilla mörken.

Storstacken vände upp monsterhanden J8o - mina Q8 hade honom dominerad! Jag mer än dubblade upp. Stora mörken erkände senare att han kastade handen för han hade A2o och trott sig var dominerad ! Tur för mig - för hans A hög hade vunnit potten! Han åker sedan nästa hand då han sitter i SB och slänger in resten av sina marker och förlorar med 72o mot QQ.

Nästa gång jag är UTG hittar jag AJo och ställer in och personen som synade med J8 hittar A5s och synar och klonkar 5:an på rivern. På det hela taget är jag dock nöjd med min insats och jag tycker att jag spelade bra poker - även om det inte räckte ända fram.

No comments: