Saturday, May 23, 2009

Dags för timme 3 i EGP 2009-05-23

Varit väldigt inaktiv sista timmen och har halkat ner i placeringarna. Dåliga kort respektive mycket aktion innan det är min tur har gjort att jag faktiskt sysslat mycket med att folda mina kort den senaste halvtimmen.

51/108 kvarvarande spelare.
- - -

Det kan ske mycket på en enda hand.

Efter en höjning och en återhöjning så sitter jag på QQ i stora mörken. Ställer in och BÅDA motspelarna hamnar all-in de med!!!

Ursprunglige höjaren har 99 och återhöjaren har AK. Jag leder.

Flop TxQ - floppar set men AK har ett stegdrag med en J
Turn och river blir blanka och jag tripplar upp.

AK vinner sidopotten och får faktiskt större stack än jag efter den handen!



Direkt handen efter ställer UTG med ca 6BB och jag hittar AJo i SB och synar - UTG har T9s och jag slår ut UTG med då UTG inte träffar bordet och jag träffar ett J på rivern.

6/75 spelare kvar.
- - -

UTG limpar så jag får se floppen J38 med J3 och när jag betar ut på floppen så ställer UTG in och jag synar förstås - UTG visar AJo. Turn blank och river en 8 så UTG får bättre tvåpar än mig.

Det är den typen av otur man måste undvika för att överleva i pokerturneringar.

25/68 efter 2 timmar och 40 minuterns spel.
- - -
Mörkarna över till 500/1000 och jag har 16K vilket är några hundra över medelstack.
Hittar AJo och väljer och lägga handen pre-flop efter en höjning från UTG+1. Spelaren precis före mig på mitt bord har 4881 marker och tänker maxtid varje hand för att slöa ner spelet vid bordet och hoppas tydligen slinka in ITM.

27/65 där 50 kommer ITM.
- - -
27 av 52 - det betyder hand för hand inför ITM.
- - -

Åker på 52:a plats då mina JJ springer in i QQ på en låg låg flop.

No comments: