Saturday, September 1, 2007

Resultat

Har spelat väldigt lite poker i veckan som varit - till stor del pga att jag ägnat mycket fritid åt problemet att ett av världens största företag försökte köra över svenska standardiseringskommitten.

Sammanställde resultatet för augusti och det blev en bra månad. Genom att använda en skala på -5 till +5 så har jag under året fått följande resultat:

Jan +1
Feb -1
Mars -2
Apr -1
Maj +1
Jun +4
Jul +2
Aug +3

Under hösten 2006 spelade jag nästan uteslutande turneringar på B2B samt grytor på Ongame - men när flera halvstora skin till B2B flyttade till Ongame så flyttade jag inte med och mitt resultat rasade. I maj började jag spela mer på Ongame och de bra resultaten kom tillbaka igen. Nu spelar jag knappt på B2B längre - för många grinders som spelar för att få VIP caschback gold på kontaktborden och dålig aktivitet på turneringarna. Den shorthanded turnering jag ofta brukade spela på helgerna fick sin garantisumma halverad pga det dåliga intresset för turneringen. I takt med att garantisummorna sjönk och värdet på turneringarna blev sämre så blev det svårare att vara en vinnande turneringspelare på B2B.

No comments: