Friday, January 30, 2009

Positivt tänkande lönar sig.

Efter inte ha spelat någon poker sedan senaste turneringen så var det återingen dags för Euro Daily med $100+8 i inköp. Precis som jag hoppades sist så lyckades jag faktiskt ta mig ITM och kom till de riktiga prispengarna i top-3. Åkte på tredje plats och vann fina $2K.

Alowspelade ett floppat A mot markerledaren som i sin tur slowspelade AK ?!? När vi var 3 kvar hade markerledaren slagit ut spelare på spelare och hade 150% mer än vi både andra spelarna tillsammans. Så när denna får ett A med bättre kicker som mig och vi ser en flop på A99 så känns det inte som jag spelade handen fel - utan jag fick helt enkelt en kall kortlek.

Men en 3-de plats är inte helt fel och betyder att jag nu har 4 ITM på 4 försök. En del av det får jag tillskriva att jag ändrat lite i min spelstil men även till att jag då ibland vinner en slantsingling och inte som det varit en tid förlorar minst 2 av 3. Poleringen av min spelstil har visat sig vara lönsamt för min bankrulle.

Kan man hoppas på 5 av 5 ITM ?

No comments: