Sunday, December 2, 2007

Söndagsturnering - Big Deal

Söndagsturneringen Big Deal går just nu och dubblade upp med AKs mot AQs på en A66 flop med två hj. Jag fortsättningsbetade ut på floppen och fick syn av Fi - på turn kom 5 - vilket gjorde att det fanns tre hjärter på bordet - jag checkade och fi bettade ut - jag mini-raisede och fi tänkte innan fi ställde in och jag synade. Mitt tvåpar AA66K stod över FI AA66Q.


Annars har det varit rätt trist turnering. Ca 1/3 del av spelarna har åkt - och ledarne har ungefär dubbelt så stor stack som jag har. Just nu är det första pausen efter 1 timmes spel.

85/400

- - -
En LAG spelare höjer mitten position till 325 och jag synar med KQs i spader på BB kostar mig 225.

Floppen kommer 4hKc7c
Jag checkar. Fi fortsättningsbetar 455. Jag synar.

Turn 3s
Jag checkar.
Fi tänker lite och bettar så 1000
Jag synar - tror jag har honom.

River 6H
Nu finns det stege där så jag checkar bara och FI checkar och jag vinner handen på 3610 marker. Fi visar sig ha T7o!

44/363

- - -
En till hand mot samme spelare - han har nu skaffat sig en massa nya marker.

Hittar AJo UTG höjer till 3BB 450.
Fi synar på knappen. (Han synar ofta med knappen vet inte varför han får så bra kort just på knappen :-) )

Flop Ah Qd 8c
Bettar ut 650, Fi synar

Turn 7d
Jag checkar Fi checkar

River 5s
Jag checkar Fi bettar 2000 och jag synar.

Fi visar upp monstret T8s i ruter och jag vinner potten på 6425 marker.

Höjer upp pre-flop och vinner två potter med KK och AK. Har nu suttit på samma bord i hela turneringen. Rätt ok då lär man sig hur motståndarna spelar.

22/263

- - -

Uch - min gamla donator på bordet satta just ut för att fylla upp på ett annat bord. Vi andra får spela kvar på vårt bord. Snabbt ersattes han iofs av en spelare med mera marker. Men jag gillar donatorn - han har ju givit mig ca häften av mina marker!

25/236
- - -
Förlorade 1000 när jag floppade färg och hålstegdrag vilka inte kom in - fick se an gratis-flop med T5s i klöver i BB.

42/218 - hela 70 spelare får pris då det var många som kom till start i turneringen - så 1/3-dels chans att komma ITM.

- - -
UTG limpar - vilket alltid är vanskligt för många limpar med AA i dagens poker - men har QQ så höjer upp till 950 och alla Fi lägger sig så jag är 750 marker rikare.

Andra timmen i turneringen är slut.

38/203
- - -
Där bröts mitt bord och jag kommer för första gången till ett nytt bord. Det verkar som om spelat denna timme kommer att komma ner till ungefär ITM. Spelare åker rätt fort nu då stora mörken är 300 att jämföra med startstacken 2500 och medelstacken

40/170
- - -
Fi försöker stjäla min mörk och synar med QJ

Flop 7T9 - öppet stegdrag.

Fi bettar och jag synar

Turn T
Fi ställer in - drygt pott.

Tänker länge med fegar ut och slänger korten. Spelade handen helt fel borde själv ha ställt in på floppen då hade jag nog vunnit handen. Hade minst 8 outs kanske hela 14 outs om Fi bara hade A hög. Men FI är varningsmarkerad så jag tog det säkra före det osäkra.

63/163
- - -
Hittar 66 och förlorar 1200 marker till - 400 av dem var iofs min stora mörk. Det var min gamla donator som höjde upp så jag ville se en flopp med dem. Han har mer marker en än mig och ligger runt plats 30.

87/157
- - -

Åker på plats 132 då mina 66 inte håller mot motståndarens 88...

Trist att ha varit så kortdöd ett tag i ett sådant viktigt skede i turneringen. Men men det krävs att man får bra händer och inte har otur för att komma vidare i turneringen.

- - -

No comments: