Monday, September 17, 2007

4 timmar in i matchen!

Spelar 20R med 18K garanti på Ongame och är just nu 8 med 17 spelare kvar av de startande 549. Gjorde en re-buy tidigt och en add-on för en total kostnad av $62. Så det kan bli en trevlig vinst.

Kom top-10 redan första timmen då jag hittade KK sista handen under återköpsperioden och hade 13K. Åkte sedan upp till 23K med KK och var med även om andra timmen vart en trist period med få bra händer. Men precis i slutet så fick jag QQ och dubblade mot AK och var uppe i 50K sedan hittar jag AA höjer och en med ca 50% av min marker ställer in med AK och jag synar och slår ut Fi och är uppe i 70+K.

Tredje perioden är ochså den korttorr så åker ner ca 20K. Nära slutet av tredje timmen hittar jag AQ och ställer då en minihöjt och fått en syn. Höjaren synar med AJ och jag dubblar upp till 100K.

Under tiden jag skrivit klart har en åkt och ligger 7/16.

Bubbelspel inför prispengahöjningen på plats 15.

Har 100K med mörkar 3/6K och medelstack 118K.
- - -

8/14 mörkar 4/8K har 96K. Stjäla mörkar behövs - men hittar bara skräphänder och det är en hel del re-raisa mot de som höjer så väntar på en hand och hoppas komma i läge för på en re-raise mot någon som stjäl mycket.

- - -
8/13 fick en walk i BB - hade QTs - så det var en re-raisehand om någon försökt stjäla.

- - -

Åker på 13 plats då mina KJ inte står mot JJ och får $236. Borde ha kastat dem pre-flop men då man inte fått en hand på ett tag så ser KJ så lockande ut.


- - -
Det är lite trist att Ongame slutat med sina $50+4 turneringar kl 21 och i stället kör denna som en återköpsturnering. Då jag räknar med att jag genomsnitt brukar göra 5 inköp i en återköpsturnering så kostar den mig $254 så den känns lite för dyr. Men det är inte så konstigt att Ongame ändrar i sina turneringar för har märkt att antalet som spelar i turneringarna på kvällarna verkar att växa. Det är fler och fler deltagare och den nya turneringen verkar dra lika många som den gamla.

No comments: